P_20151222_230013.jpg 

我知道電話卡會說話,因為我曾經活在買電話卡的時代,用完後我會留著,算計我長舌成本。

然後我也知道,那些電話卡的軌跡裡面,大概說了哪些事情。

今年冬至前後,宇宙賞我兩疊卡。

一疊,女巫趴,抽籤抽到的,宇宙賞我。

另一疊,我娘雜物櫃裡搜出,宇宙若在20年前賞我,那該有多好。

下面那疊卡,引發學生時代的對話...

然後我發現,電話卡所訴說的不會比塔羅牌的意義更少,可能更多...

L:誰要電話卡 我撿到好多張

P:去哪撿啊

L:我娘雜物堆裡發現的...當年打了100張,悔恨晚了20年撿到

SW:這有收藏價值ㄟ

T:你這種還是上面會有一點黑黑的一百元的

L:以前在地上撿到,都是空的

T:這個謝XX應該也還有很多

L:這是滿格

P:好帥

L:懷舊的是 我以前宿舍也有這樣厚厚一疊,都是空的。1997吧

P:真的好青春

L:心都涼一半了!為何當年我沒偷到此物。時代好怪喔…現在我跟歐洲人講話 一毛不用花

P:那個回到未來真的好寫實

C:天蠍座的你跟蕭爸一定要這麼有共時性嗎?蕭爸也說了一樣的話嗎

這陣子我桌上也突然出現一大疊老舊的電話卡

我心想啊就丟掉啊!

結果我媽說給她去看看可不可以賣錢

L: 真的嗎?你爸發生同樣的事喔....冬至轉化快樂


Two Decks of Cards of Winter Solstice 2015

I got two decks of cards from this winter solstice.

Upper deck was a gift form left hand, I drew lots from a witches friends gathering party.

Lower deck was telephone cards that were found in my mom’s drawer.  She was retired form National Telephone Company 10 years ago.  They are forgotten historical telephone cards. Nobody uses them now.

My lament is why didn’t I find them 20 years ago?  I had bought hundreds of telephone cards 20 years ago, because I had a need to call overseas.  However, fate repeated, 20 years later I still have a need to call overseas, but telephone cards are no more needed.

The deck of Telephone cards are just like the deck of Tarot cards telling stories.  Even these unused telephone cards still have many unspoken words to say.   

arrow
arrow
    全站熱搜

    傳播姊 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()